សាវតារ
លោក ទេព សុខ ជាសិស្សមកពីគ្រួសារក្រីក្រ ដែលបានបាត់បង់ឪពុកម្តាយម្នាក់កាលពីកុមារភាព
1
។ គាត់បានសិក្សានៅវិទ្យាល័យស្គន់ ស្រុកជើងព្រៃ ខេត្តកំពង់ចាម ជាកន្លែងដែលគាត់បានរៀនគណិតវិទ្យាពី កាំង ហ្កេកអ៊ាវ ហៅ ឌុច
2
។ ឌុច បានបង្រៀនគាត់រយៈពេលពីរឆ្នាំ ពីឆ្នាំ១៩៦៦ ដល់ ១៩៦៨
3
។
ក្នុងរបប លន់ នល់ លោក ទេព សុខ ធ្វើជាទាហាន
4
។ ក្រោយមក សាក្សីបានក្លាយជាគ្រូបង្រៀន និងបន្ទាប់មកជានាយកសាលាអនុវិទ្យាល័យ ដោយសារជំនួយដែលគាត់បានទទួលពី ឌុច ដែលគាត់គិតថាមានចំណែកទទួលខុសត្រូវចំពោះការអភិវឌ្ឍអាជីពរបស់គាត់
5
។ ក្នុងរបបកម្ពុជាប្រជាធិបតេយ្យចន្លោះខែមេសា ឆ្នាំ១៩៧៥ ដល់ខែមករា ឆ្នាំ១៩៧៩ លោក ទេព សុខ បានធ្វើការក្នុងសហករណ៍ខ្មែរក្រហម
6
។ គាត់ជាគ្រូបង្រៀនចូលនិវត្តន៍ និងជាអតីតនាយកវិទ្យាល័យសាមគ្គីមានជ័យ
7
។
នៅពេលផ្តល់សក្ខីកម្មក្នុងឆ្នាំ២០០៩ លោក ទេព សុខ ជាកសិករអាយុ ៦១ឆ្នាំ
8
។ គាត់រស់នៅភូមិសង្កែពង ឃុំស្រម៉ ស្រុកជើងព្រៃ ខេត្តកំពង់ចាម
9
។ លោក ទេព សុខ បានផ្តល់ភ័ស្តុតាងអំពីអត្តចរិតរបស់ ឌុច ក្នុងសំណុំរឿង ០០១ ដោយផ្តល់សក្ខីកម្មថា ឌុច ជាមនុស្សចិត្តបាន រស់រាយ ចិត្តល្អ មានអាកប្បកិរិយាល្អ សាមញ្ញ និងចេះគួរសម
10
។
បទពិសោធន៍របស់លោក ទេព សុខ ចំពោះ ឌុច ក្នុងនាមជាគ្រូបង្រៀន
ក្នុងអំឡុងពេលពីរឆ្នាំដែលគាត់ជាសិស្សរបស់ ឌុច លោក ទេព សុខ តែងតែទទួលបានជំនួយពី ឌុច ដូចជាការបង្រៀនដោយឥតគិតថ្លៃ ការបរិច្ចាគសៀវភៅសរសេរ ប៊ិច និងខ្មៅដៃ និងការលើកទឹកចិត្តក្នុងការកសាងមិត្តល្អ និងស្រលាញ់ និងចូលចិត្តមិត្តរួមថ្នាក់របស់គាត់
11
។ សាក្សីមិនបានរស់នៅផ្ទះជាមួយ ឌុច ទេ ព្រោះផ្ទះគាត់នៅជិតសាលា ប៉ុន្តែធ្លាប់ស្នាក់នៅជាមួយ ឌុច ពេលខ្លះ
12
។ គាត់បានក្លាយជាសិស្សល្អ និងពូកែ ដោយសារការខិតខំប្រឹងប្រែងរបស់ ឌុច និងការផ្តោតយកចិត្តទុកដាក់លើការសិក្សារបស់គាត់
13
។
លោក ទេព សុខ បានផ្តល់សក្ខីកម្មថា គាត់មិនបានដឹងពីការបាត់ខ្លួន ការចាប់ខ្លួន និងដាក់គុក ឌុច (ដោយសម្តេច សីហនុ) ក្នុងឆ្នាំ១៩៦៨ ទេ ព្រោះទាំងសាលា និងនាយកសាលាមិនបានផ្សព្វផ្សាយព័ត៌មានបែបនេះជាសាធារណៈឡើយ
14
។
សក្ខីកម្មអំពីអត្តចរិតរបស់ ឌុច
លោក ទេព សុខ បានផ្តល់សក្ខីកម្មអំពីអត្តចរិតរបស់ ឌុច នៅក្នុងសំណុំរឿង ០០១
15
។ គាត់បានបញ្ជាក់ថា ឌុចជាមនុស្សចិត្តបាន និងរស់រាយ
16
។ ឌុច មានចិត្តសប្បុរសចំពោះសិស្សក្រីក្រ ហើយបានផ្តល់សម្ភារៈសិក្សាដល់ពួកគេដោយមិនគិតថ្លៃ
17
ហើយបានបង្កើតសហករណ៍មួយដែលសៀវភៅ និងសម្ភារៈសិក្សាផ្សេងទៀតលក់ក្នុងតម្លៃថោក
18
។ សិស្សអាចសួរ ឌុច បានគ្រប់ពេលអំពីចំណុចដែលពួកគេមិនយល់
19
។ គាត់បានរៀបរាប់បន្ថែមថា ឌុច ជាមនុស្សតឹងរឹង ម៉ឺងម៉ាត់ និងលើកទឹកចិត្ត ហើយជាមនុស្សម្នាក់ដែលមានផែនការច្បាស់លាស់ ដើម្បីឲ្យសិស្សរបស់គាត់ផ្តោតអារម្មណ៍លើការសិក្សា ក្លាយជាសិស្សល្អ និងជាសិស្សឈានមុខ ហើយចេះជួយគ្នាទៅវិញទៅមក
20
។ ឌុច សហការល្អជាមួយបុគ្គលិកសាលា និងមិត្រភក្តិ មិនដែលមានជម្លោះ និងមានសាមគ្គីភាពជាមួយអ្នកជិតខាងគាត់
21
។ ឌុច មិនដែលនិយាយអំពីលទ្ធិ ឬមានទំនោរទៅរកលទ្ធិកុម្មុយនិស្តទេ
22
ហើយជាមនុស្សសាមញ្ញ និងគួឲ្យគោរព គ្មានទម្លាប់អាក្រក់ ជាមនុស្សដែលជឿថាមនុស្សគ្រប់រូបស្មើគ្នា និងមិនគួរមានការរើសអើងឡើយ
23
។ សក្ខីកម្មរបស់លោក ទេព សុខ អំពីអត្តចរិតរបស់ ឌុច ត្រូវបានអង្គជំនុំជម្រះសាលាដំបូងក្នុងសំណុំរឿង ០០១ យល់ឃើញថា ឌុច ជាគ្រូបង្រៀនឆ្នើមម្នាក់ ដែលហ្មត់ចត់ ស្មោះត្រង់ លះបង់ និងតែងតែរីករាយក្នុងការជួយសិស្សក្រីក្រ ត្រូវបានសិស្សានុសិស្សគោរព និងផ្តល់តម្លៃ និងបង្រៀនសិស្សក្រីក្រដោយមិនគិតថ្លៃ និងផ្តល់សម្ភារៈសិក្សាដល់ពួកគេ
24
។ អង្គជំនុំជម្រះក៏ពឹងផ្អែកលើភ័ស្តុតាងនេះ ដើម្បីសន្និដ្ឋានថា ឌុច គឺជាគ្រូបង្រៀនដែលទទួលបានការគោរពល្អ ដែលត្រៀមខ្លួនជាស្រេចក្នុងការជួយដល់សិស្សរបស់គាត់ ហើយថា ឌុច មានការប្តេជ្ញាចិត្តខ្ពស់ខុសពីធម្មតាចំពោះការបង្រៀនរបស់គាត់
25
។ ទោះជាយ៉ាងណាក៏ដោយ អង្គជំនុំជម្រះក៏បានសន្និដ្ឋានថា ភ័ស្តុតាងអំពីវិជ្ជាជីវៈ និង/ឬជីវិតគ្រួសាររបស់ ឌុច មិនបានលុបលាង ឬបន្ថយការទទួលខុសត្រូវព្រហ្មទណ្ឌរបស់គាត់ឡើយ
26
។
វីដេអូ
