carousel
carousel
carousel
carousel
carousel

ទេព សុខ

រហ្សនាម: D3

សំណុំរឿង: សំណុំរឿង ០០១

ប្រភេទ: សាក្សី

សាវតារ
លោក ទេព សុខ ជា​សិស្ស​មក​ពី​គ្រួសារ​ក្រីក្រ ដែល​បាន​បាត់​បង់​ឪពុក​ម្តាយ​ម្នាក់​កាល​ពី​កុមារភាព 1 ។ គាត់បានសិក្សានៅវិទ្យាល័យស្គន់ ស្រុកជើងព្រៃ ខេត្តកំពង់ចាម ជាកន្លែងដែលគាត់បានរៀនគណិតវិទ្យាពី កាំង ហ្កេកអ៊ាវ ហៅ ឌុច 2 ។ ឌុច បានបង្រៀនគាត់រយៈពេលពីរឆ្នាំ ពីឆ្នាំ១៩៦៦ ដល់ ១៩៦៨ 3 ។ ក្នុងរបប លន់ នល់ លោក ទេព សុខ ធ្វើជាទាហាន 4 ។ ក្រោយមក សាក្សីបានក្លាយជាគ្រូបង្រៀន និងបន្ទាប់មកជានាយកសាលាអនុវិទ្យាល័យ ដោយសារជំនួយដែលគាត់បានទទួលពី ឌុច ដែលគាត់គិតថាមានចំណែកទទួលខុសត្រូវ​ចំពោះការអភិវឌ្ឍអាជីពរបស់គាត់ 5 ។ ក្នុង​របប​កម្ពុជា​ប្រជាធិបតេយ្យ​ចន្លោះ​ខែ​មេសា ឆ្នាំ​១៩៧៥ ដល់​ខែ​មករា ឆ្នាំ​១៩៧៩ លោក ទេព សុខ ​បាន​ធ្វើ​ការ​ក្នុង​សហករណ៍​ខ្មែរក្រហម 6 ។ គាត់ជាគ្រូបង្រៀនចូលនិវត្តន៍ និងជាអតីតនាយកវិទ្យាល័យសាមគ្គីមានជ័យ 7 ។ នៅ​ពេល​ផ្តល់​សក្ខីកម្ម​ក្នុង​ឆ្នាំ​២០០៩ លោក ទេព សុខ ជា​កសិករ​អាយុ ៦១​ឆ្នាំ 8 ។ គាត់រស់នៅភូមិសង្កែពង ឃុំស្រម៉ ស្រុកជើងព្រៃ ខេត្តកំពង់ចាម 9 ។ លោក ទេព សុខ បានផ្តល់ភ័ស្តុតាងអំពីអត្តចរិតរបស់ ឌុច ក្នុងសំណុំរឿង ០០១ ដោយផ្តល់សក្ខីកម្មថា ឌុច ជាមនុស្សចិត្តបាន រស់រាយ ចិត្តល្អ មានអាកប្បកិរិយាល្អ សាមញ្ញ និងចេះគួរសម 10
បទពិសោធន៍របស់លោក ទេព សុខ ចំពោះ ឌុច ក្នុងនាមជាគ្រូបង្រៀន
ក្នុងអំឡុងពេលពីរឆ្នាំដែលគាត់ជាសិស្សរបស់ ឌុច លោក ទេព សុខ តែងតែទទួលបានជំនួយពី ឌុច ដូចជាការបង្រៀនដោយឥតគិតថ្លៃ ការបរិច្ចាគសៀវភៅសរសេរ ប៊ិច និងខ្មៅដៃ និងការលើកទឹកចិត្តក្នុងការកសាងមិត្តល្អ និងស្រលាញ់ និងចូលចិត្តមិត្តរួមថ្នាក់របស់គាត់ 11 ។ សាក្សី​មិន​បាន​រស់នៅ​ផ្ទះ​ជាមួយ ​ឌុច ​ទេ ព្រោះ​ផ្ទះ​គាត់នៅ​ជិត​សាលា ប៉ុន្តែ​ធ្លាប់​ស្នាក់​នៅ​ជាមួយ​ ឌុច ពេល​ខ្លះ 12 ។ គាត់​បាន​ក្លាយ​ជា​សិស្ស​ល្អ និង​ពូកែ ​ដោយសារ​ការ​ខិតខំ​ប្រឹងប្រែង​របស់ ឌុច និង​ការ​ផ្តោតយកចិត្តទុកដាក់​លើ​ការ​សិក្សារបស់គាត់ 13 ។ លោក ទេព សុខ បានផ្តល់សក្ខីកម្មថា គាត់មិនបានដឹងពីការបាត់ខ្លួន ការចាប់ខ្លួន និងដាក់គុក ឌុច (ដោយសម្តេច សីហនុ) ក្នុងឆ្នាំ១៩៦៨ ទេ ព្រោះទាំងសាលា និងនាយកសាលាមិនបានផ្សព្វផ្សាយព័ត៌មានបែបនេះជាសាធារណៈឡើយ​ 14
សក្ខីកម្មអំពីអត្តចរិតរបស់ ឌុច
លោក ទេព សុខ បានផ្តល់សក្ខីកម្មអំពីអត្តចរិតរបស់ ឌុច នៅក្នុងសំណុំរឿង ០០១ 15 ។ គាត់បានបញ្ជាក់ថា ឌុចជាមនុស្ស​ចិត្តបាន និងរស់រាយ 16 ។  ឌុច​ មាន​ចិត្ត​សប្បុរស​ចំពោះ​សិស្ស​ក្រីក្រ ហើយ​បាន​ផ្តល់​សម្ភារៈ​សិក្សា​ដល់​ពួកគេ​ដោយ​មិន​គិតថ្លៃ 17 ហើយបានបង្កើតសហករណ៍មួយដែលសៀវភៅ និងសម្ភារៈសិក្សាផ្សេងទៀតលក់ក្នុងតម្លៃថោក 18 ។ សិស្សអាចសួរ ឌុច បានគ្រប់ពេលអំពីចំណុចដែលពួកគេមិនយល់ 19 ។ គាត់បានរៀបរាប់បន្ថែមថា ឌុច ជាមនុស្សតឹងរឹង ម៉ឺងម៉ាត់ និងលើកទឹកចិត្ត ហើយជាមនុស្សម្នាក់ដែលមានផែនការច្បាស់លាស់ ដើម្បីឲ្យសិស្សរបស់គាត់ផ្តោតអារម្មណ៍លើការសិក្សា ក្លាយជាសិស្សល្អ និងជាសិស្សឈានមុខ ហើយចេះជួយគ្នាទៅវិញទៅមក 20

 

ឌុច​ សហការល្អ​ជាមួយ​បុគ្គលិក​សាលា និង​មិត្រភក្តិ ​មិនដែល​មាន​ជម្លោះ និង​មាន​សាមគ្គីភាព​ជាមួយ​អ្នក​ជិតខាងគាត់ 21 ។ ឌុច មិនដែលនិយាយអំពីលទ្ធិ ឬមានទំនោរទៅរកលទ្ធិកុម្មុយនិស្តទេ 22 ហើយជាមនុស្សសាមញ្ញ និងគួឲ្យគោរព គ្មានទម្លាប់អាក្រក់ ជាមនុស្សដែលជឿថាមនុស្សគ្រប់រូបស្មើគ្នា និងមិនគួរមានការរើសអើងឡើយ 23

 

សក្ខីកម្មរបស់លោក ទេព សុខ អំពីអត្តចរិតរបស់ ឌុច ត្រូវបានអង្គជំនុំជម្រះសាលាដំបូងក្នុងសំណុំរឿង ០០១ យល់ឃើញថា ឌុច ជាគ្រូបង្រៀនឆ្នើមម្នាក់ ដែលហ្មត់ចត់ ស្មោះត្រង់ លះបង់ និងតែងតែរីករាយក្នុងការជួយសិស្សក្រីក្រ ត្រូវបានសិស្សានុសិស្សគោរព និងផ្តល់តម្លៃ និងបង្រៀនសិស្សក្រីក្រដោយមិនគិតថ្លៃ និងផ្តល់សម្ភារៈសិក្សាដល់ពួកគេ 24 ។ អង្គជំនុំជម្រះក៏ពឹងផ្អែកលើភ័ស្តុតាងនេះ ដើម្បីសន្និដ្ឋានថា ឌុច គឺជាគ្រូបង្រៀនដែលទទួលបានការគោរពល្អ ដែលត្រៀមខ្លួនជាស្រេចក្នុងការជួយដល់សិស្សរបស់គាត់ ហើយថា ឌុច មានការប្តេជ្ញាចិត្តខ្ពស់ខុសពីធម្មតាចំពោះការបង្រៀនរបស់គាត់ 25 ។ ទោះជាយ៉ាងណាក៏ដោយ អង្គជំនុំជម្រះក៏បានសន្និដ្ឋានថា ភ័ស្តុតាងអំពីវិជ្ជាជីវៈ និង/ឬជីវិតគ្រួសាររបស់ ឌុច មិនបានលុបលាង ឬបន្ថយការទទួលខុសត្រូវព្រហ្មទណ្ឌរបស់គាត់ឡើយ 26

វីដេអូ

carousel
វីដេអូ 1

សក្ខីកម្ម

កាលបរិច្ឆេទកំណត់ហេតុជាលាយលក្ខណ៍អក្សរនៃកិច្ចដំណើរការនីតិវិធីជំនុំជម្រះលេខប្រតិចារិក
ថ្ងៃទី១ ខែកញ្ញា ឆ្នាំ២០០៩E1/72E1/72.1

ឯកសារពាក់ព័ន្ធ

ចំណងជើងឯកសារជាភាសាខ្មែរចំណងជើងឯកសារជាភាសាអង់គ្លេសចំណងជើងឯកសារជាភាសាបារាំងលេខឯកសារ Dលេខឯកសារ E3
គ្មាន